Arxiu
Març 2003

LA DEFENSORA DEL CIUTADÀ ENS DÓNA LA RAÓ

La defensora del ciutadà de l'ajuntament de Girona dóna la raó a Mou-te en bici en el cas dels aparcaments il.legals davant de l'hospital "Josep Trueta".

En un escrit adreçat a la nostra entitat, la defensora del ciutadà, senyora M.T. Seseras, afirma que ha pogut comprovar "la veracitat de les afirmacions realitzades a la queixa <per part de Mou-te en Bici>, constatant que en tot el tram situat davant de l'hospital, al voral d'una banda i altra de la carretera hi ha vehicles permanentment estacionats, de manera que a determinades hores del dia ocupen tota la zona, sense deixar ni un sol espai lliure entre vehicle i vehicle".

Mou-te en Bici s'havia queixat que aquests cotxes mal aparcats constitueixen un perill perquè ocupen l'espai que la llei destina a la circulació de bicicletes. En estar aquest espai ocupat, les persones que van amb bici es veuen obligades a desplaçar-se a la calçada central, on un dens trànsit posa en perill la integritat física dels ciclistes.

A més, l'estacionament d'aquests vehicles disminueix la visibilitat de les persones que van a peu i volen travessar la carretera pel pas de vianants situat davant de l'hospital, i en conseqüència els exposa a un perill. Les persones que van amb cadira de rodes encara ho tenen més difícil, donat que la seva alçada és menor i els cotxes encara tapen més el seu camp visual, i per tant els deixen en situació encara més arriscada.

En paraules de la defensora, "aquesta situació alhora perjudica (...) els que van a peu, els que porten cotxets, cadires de rodes, i també els ciclistes que no tenen espai per circular i han d'utilitzar la calçada, amb el consegüent risc que això comporta". A més, afegeix, "aquest aparcament massiu i indiscriminat comporta també dificultats a l'autobús i a les ambulàncies" (cosa que també havia denunciat Mou-te en Bici).

Després de fer una sèrie de consideracions més, la defensora del ciutadà recomana a l'ajuntament "adoptar les mesures oportunes per tal que es compleixi l'ordenança: control, sanció i si cal retirada del vehicle".

Per evitar aquesta situació, Mou-te en Bici proposa de fa temps la millora del servei de transport públic per tal de facilitar que més ciutadans es puguin desplaçar a l'hospital sense haver de dependre del seu vehicle privat. En segon lloc, exigim també la construcció d'un carril bici que comuniqui el centre de Girona amb Sarrià de Ter tot passant per davant de l'hospital. Mou-te en Bici creu que les nombroses places d'aparcament (gratuïtes i de pagament) de la zona són suficients per absorbir la resta de visitants a l'hospital.

 

Inici | Agenda | Fòrum | Qui som | Què fem | Biciconsells | Bicimillores | Uneix-te | Altres webs | Arxiu | Fotos