Arxiu
juliol 2009

DIARI DE GIRONA 29/7/2009
t.c.c.

El ´bicing´ gironí es dirà ´Girocleta´

El nou sistema de lloguer de bicicletes públiques a Girona ja té nom: "Girocleta". El nom ha sortit d'una votació on han participat un total de 1.035 persones. La majoria han votat per Internet, tot i que un deu per cent ho ha fet als diferents centres cívics de la ciutat. "Girocleta" ha obtingut 301 vots, tres més que "Girobici". Els altres tres nom que estaven a la final eren "Bicia't", "Biging" i "Girobike". Aquests eren els noms que havien accedit a la fase final, després d'una primera fase on es van presentar un centenar de propostes. Entre aquestes opcions hi havia diverses persones que plantejaven "Girocleta". La tinenta d'alcalde de coordinació Territorial de l'Ajuntament de Girona, Isabel Salamaña, explicava ahir que el sufix "cleta" significa "escletxa, obrir camí" i que realment, amb el futur sistema de lloguer de bicicletes públiques "s'obrirà un nou camí en la mobilitat a la ciutat de Girona".



DIARI DE GIRONA 1/8/2009

Comencen les obres per implantar la «Girocleta»
Alguns dels punts que seran estacions del sistema de lloguer de bicicletes públic ja s'estan adequant.

Alguns dels punts que s'han de convertir en les estacions del sistema de lloguer de bicicletes públic, batejat ja com a "Girocleta" ja s'estan adequant. S'ha de fer arribar l'electricitat per tal que la instal·lació pugui funcionar correctament a partir del 25 de setembre. Les obres es poden veure, per exemple, en un dels laterals de la Plaça Catalunya. També hi haurà estacions a l'avinguda Ramon Folch, al carrer Emili Grahit a tocar de la plaça dels Països Catalans, a l'estació d'autobusos, al centre cívic Pla de Palau, a Can Gibert del Pla, al Pont del Dimoni i al Centre Cívic Ter de Taialà.



DIARI DE GIRONA 1/8/2009
QUIM CURBET

girocleta
L'articulista reflexiona sobre la mobilitat a la ciutat de Girona i fa referència al sistema de lloguer de bicicletes públic

Girona va ser concebuda per ser caminada, és una ciutat abastable, es pot anar a peu d'un costat a l'altre sense haver-hi d'invertir un esforç sobrehumà. Només quan es va d'un extrem a l'altre, o en casos d'incapacitat física, es pot considerar la possibilitat d'utilitzar algun vehicle. Tot i així la ciutat està col·lapsada contínuament per automòbils de quatre places, generalment utilitzats per una sola persona, que omplen els carrers de soroll i de fum.

Qualsevol esforç per part de les institucions que regeixen el destí de la ciutat per regular l'ús de vehicles, com a mínim en el centre de la ciutat, ha de ser benvingut per la ciutadania. Substituir vehicles privats per transport públic ens ha de semblar bé, substituir vehicles amb motor d'explosió per altres de més ecològics també. Intentar mitigar el caos quotidià de la ciutat per poder obtenir una millor qualitat de vida ens ha de semblar lògic i racional.

Ja fa temps que a Barcelona va sorgir aquest servei de ?lloguer de bicicletes que s'anomena "Bicing". Malgrat les queixes sobre el seu funcionament, que no sempre és perfecte, sembla ja un fet consolidat. Altres ciutats del nostre país han anat seguint aquest exemple i Girona no podia ser menys. Ben aviat tindrem pels nostres carrers circulant aquestes bicicletes de lloguer, encara que aquí ja no fan "ing" sinó que fan "cleta", que rima amb xancleta. Espero que aquests vehicles serveixin per reduir el trànsit, el fum i el soroll dels carrers de la ciutat i no per agreujar-lo.

Espero, i no sé si ja és massa demanar, que aquestes "Girocletes" serveixin per ajudar els vianants, que no signifiquin una molèstia més en les ja atapeïdes voreres de la nostra ciutat i que l'ajuntament recordi als seus usuaris les normes de circulació. I, finalment, espero que aquest nom faci més fortuna que la "participança"...