Arxiu
agost 2005

DIARI DE GIRONA 18/8/2005
C.Torrmadé, Torroella de Montgrí

La variant de Gualta a Ullà prevista al Pla Director resoldrà l´accés a Torroella

La solució al problema d´accés a Torroella de Montgrí per l´entrada sud té la solució en la variant que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst entre les carreteres GI-643 i C-31. Així, l´Ajuntament ha pogut modificar el Pla general i crear un vial urbà pel sud de la localitat, en comptes de la carretera prevista com a circumval·lació.

La proposta del Pla Director del Baix Empordà mostra un enllaç entre la GI-643 -abans del pont que ja hi ha sobre el riu Daró- i la C-31 -entre el trencant de l´Escala i Ullà-. Amb aquesta variant, tant l´Ajuntament com la Generalitat esperen solucionar les retencions que hi ha contínuament a l´entrada sud de Torroella.

La construcció d´aquesta variant, que inclou un pont sobre el Daró i un altre al Ter, ha facilitat que l´equip de govern de Torroella modifiqués el Pla General de 2002 que preveia una carretera a la façana sud de la població i fer-hi una avinguda, encara que no en els terrenys que s´assenyalaven el 2002.

El regidor d´Urbanisme, Joan Ribas, va explicar que «creiem que la solució del Pla de 2002 no era bona perque no solucionava les cues». Per ell, «el cul d´ampolla és el pont i la variant es projectava després del pont, a més que es tallava la façana sud del poble respecte del riu perquè la carretera hagués fet de mur ja que, al fer-se sobre una zona inundable, s´hauria hagut d´elevar». La modificació comportarà, segons Ribas, «crear una avinguda, amb accessos als carrers perpendiculars ja que s´acosta a les edificacions, serà més ample, amb voreres més grans, amb zona per aparcar i un carril bici».