Arxiu
setembre 2009

EL PUNT 29/9/2009
Josep Pujol i Coll

Són tàndems

Jo les he vistes néixer, créixer i morir d'èxit. Eren valentes i robustes, es van estendre fins conquerir la ciutat, tothom parlava d'elles i la conversa s'aturava quan una passava per davant. Els turistes les fotografiaven, les volien conèixer i fer-s'hi. Les rodes de la fortuna giraven carregades de catúfols. Ara passen hores baixes, coixes, bòrnies, estropellades, fora de lloc. Com a usuari del bícing barceloní, conec les hores de glòria de les seves bicicletes, però també els múltiples inconvenients que va generar la seva implantació, així com les deficiències del seu manteniment, avui per avui prou visibles. I he vist les alades germanes gironines, la seva gràcil cistella, les sospites que generen abans de néixer, els carrils que els són propis però que hauran de discutir-se amb els vianants, la por del seu èxit que impedeix dur-les fins al campus de Montilivi, les pujades que hauran de superar i les baixades que les posaran en perill, i em vénen ganes de fotografiar-les en aquesta seva primavera irrepetible, innocents i brillants encara. Duraran? La Girocleta neix estigmatizada, acompanyada més de deures que de drets, com si en el fons fes més por que goig, encara que per desmentir-ho les autoritats hi fessin, orgulloses, la seva passejada oficial per a les fotografies. Com el seu mateix nom, fa l'efecte que la seva implantació podria millorar-se amb una mica més de ganes i d'esforç. A mi el bícing m'ha canviat la vida, la manera de moure'm i d'entendre la ciutat de Barcelona, per això el defensaré a pesar de tots els renecs, i ben merescuts, que li he dedicat. Tant de bo la Girocleta n'aprofiti l'experiència prèvia per millorar-la a Girona. No n'hi ha prou amb un que pedali perquè, en realitat, no són bicicletes sinó tàndems: a més de l'usuari, al darrere hi ha l'administració, que també ha suar la carcanada perquè tot rodi.



DIARI DE GIRONA 29/9/2009
TAPI CARRERAS| GIRONA

"Trobo que és poca estona que et donin mitja hora per fer un trajecte"

Després d'esperar una bona estona algun usuari de la Girocleta, ens trobem una noia que fa servir la bicicleta de lloguer per primer dia. No es va inscriure d'immediat però ja té el carnet i ja l'utilitza per anar a la feina.

Com es movia habitualment per Girona fins ara?
A peu.

I ara, farà servir la Girocleta cada dia?
Sí, sí, crec que sí.

Avui és el seu primer dia?
Sí, al matí he fet el primer viatge i ara -tarda- faré el segon.

Quan va demanar la targeta?
La setmana passada.

Quin trajecte farà normalment?
Visc prop de l'Estació i aniré fins a la plaça Catalunya i després tornaré.

Què li sembla que l'Ajuntament hagi impulsat aquest mitjà de transport públic?
Molt bé. Molt correcte. Almenys no hi ha perill que et robin la bicicleta.

Nota que els conductors respecten la bicicleta?
Només he fet un viatge però diria que sí, tot i que no he trobat molt de trànsit.Tot i això, considero que no hi ha prou carrils bici. Seria tot més senzill.

Les ubicacions són les que han de ser?
Potser hi hauria d'haver alguna estació més. Potser no per mi, però algunes amigues sé que voldrien que hi hagués l'opció d'arribar fins al campus de la Universitat a Montilivi.

I el sistema de pagament. És l'adequat?
Si, això sí. L'únic que trobo malament és que et donen mitja hora per fer un trajecte i potser és poca estona



DIARI DE GIRONA 30/9/2009
GIRONA | TAPI CARRERAS

Girona ha lliurat 100 carnets però encara no es veu cap usuari de la Girocleta
Els retards en la posada en funcionament estan generant les primeres crítiques

L'Ajuntament de Girona ja ha enviat els cent primer carnets de la Girocleta però ahir tampoc es van veure usuaris del nou servei públic de lloguer de bicicletes.

Les targetes per als abonats es van començar a enviar durant el cap de setmana seguint l'ordre d'inscripció dels usuaris. Segons fonts municipalsn al llarg del dia d'avui es repartiran totes les targetes de les persones que s'hi van donar d'alta abans del dia 25 de setembre. Aquest és el dia en què l'equip de govern va inaugurar la Girocleta i va anunciar que els abonats començarien a rebre els carnets a partir de dilluns, tot i que setmanes enrere havia posat com a data d'inici l'esmentat dia 25. La resta d'usuaris rebran les targetes al llarg d'aquesta setmana. Aquest seguit de retards ja ha provocat les primeres crítiques. Per exemple de la CUP, que indica que lamenta que "els usuaris que fa quasi dues setmanes que es van registrar puntualment al servei encara no puguin fer-ne ús tres dies després de la data anunciada". Ciutadans veu "insuficient" la implantació del servei i demana que arribi a Montilivi. Això sí, molts ciutadans s'aturen a les estacions, encuriosits pel nou mitjà de transport.

L'empresa s'ha compromès a fer arribar les targetes en un termini màxim de set dies a partir que un usuari es dóna d'alta. A més a més, l'empresa destinarà dues persones a informar els usuaris -en especial a l'estació d'autobusos i a la plaça de Catalunya, que és on hi ha un nombre més alt de bicicletes i aparcaments- i al llarg d'aquests dies s'aniran desplaçant per les altres estacions per informar correctament tots els usuaris.

D'altra banda, ahir l'Ajuntament va obrir l'oficina d'informació a l'estació d'estabusos. Està situada en un indret que a primera vista no és visible, a l'àrea de viatges internacionals i amb uns cartells poc visibles.

Al llarg del primer dia, el responsable de l'oficina va atendre, sobretot, sol·licituds d'informació per telèfon i per correu electrònic, més que no pas presencialment. Al llarg d'aquest cap de setmana, unes cinquanta persones han fet proves per garantir la posada en marxa de la Girocleta amb "la màxima fiabilitat tècnica i seguretat". Són les úniques Girocletes que s'han pogut veure dissabte i diumenge. Segons l'Ajuntament, "de manera general els usuaris han valorat molt positivament la bicicleta i el sistema d'ancoratge". El govern local admet però, que cal ajustar el sistema d'alguns aparcaments, tasca que els tècnics de l'empresa faran al llarg d'aquesta setmana amb l'objectiu de garantir que funcionin a ple rendiment. Segons les darreres dades, un total de 300 persones ja s'han donat d'alta al nou servei.

La implantació de la Girocleta ha d'arrencar amb vuit parades en diferents punts de la ciutat. En total hi ha 200 ancoratges i hi ha d'haver unes 160 bicicletes. No obstant, ahir mateix, encara faltaven més de la meitat de bicicletes. Per exemple, en tres parades hi havia 27 bicicletes per un total de 124 ancoratges. Les dues estacions més grans apleguen 96 ancoratges (la plaça de Catalunya té 50 ancoratges i l'estació d'autobús 46). En total hi havia 22 bicicletes (12 a la plaça de Catalunya i 10 a l'estació). Als jutjats, hi ha 5 bicicletes, tot i que hi ha 28 ancoratges disponibles.



DIARI DE GIRONA 3/10/2009
GIRONA | DDG

CiU demana ampliar els horaris nocturns de la Girocleta

El grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Girona ha demanat un seguit de modificacions a la Girocleta per "millorar-ne" el servei i augmentar el nombre de potencials usuaris, que ja és de més de 450. Per exemple, consideren que cal ampliar els horaris nocturns per tal d'adaptar-los als usuaris dels darrers trens que arriben a Girona provinents de Barcelona. Els dos darrers trens arriben oficialment a hores en què ja no es poden agafar bicicletes. CiU també vol milloren en la web on es poden fer les inscripcions. Per exemple, que en el tipus de via, hi apareguin altres possibilitats i que s'elimini l'apartat del país ja que només hi ha l'opció d'un. També consideren que l'apartat on es demana la professió hauria de permetre més opcions o posar "altres" ja que hi ha persones a l'atur.