Arxiu
novembre 2007

DIARI DE GIRONA 21/11/2007
EFE/DDEG, BARCELONA

El 71% d´accidents de trànsit són de motos i ciclomotors

Els vehicles de dues rodes -motocicletes i ciclomotors- es van veure involucrats en el 71,3% dels accidents de trànsit registrats principalment en el districte de l'Eixample de Barcelona, segons un estudi presentat ahir a la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC). L'anàlisi pren una mostra de 143 accidents ocorreguts entre maig de 2006 i juliol de 2007 a l'àrea d'influència de l'Hospital Clínic, un dels col·laboradors de l'estudi. No obstant això, cal tenir en compte que la xifra d'accidents registrats en tota la ciutat en 2006, segons la Guàrdia Urbana, va ser de 10.875.

Del total de casos registrats, el 61% va requerir un trasllat a un hospital, i d'aquests, el 47% van ser al Clínic. Dels 143 accidents, els de motocicletes van ser 57; els de ciclomotor, 45; vianants, 24; cotxes, 11, bicicletes, 4, i autobusos, 2. L'estudi va determinar les tipologies a partir d'establir qui era el principal protagonista en cada cas, encara que no es van estudiar en cap moment les causes dels sinistres.

En percentatges, els accidents que van intervenir vehicles a dues rodes va ser del 71,3%; vianants, 16,8%; cotxes, 7,7%; bicicletes, 2,8%, i autobusos, 1,4%.

L'estudi aprofundeix en dos grups d'accidents, els de vehicles de dues rodes i els de vianants.