Arxiu
novembre 2007

EL PUNT 23/11/2007
JORDI CASAS. Olot

Els ciclistes no poden circular per espais de vianants d'Olot si no els en separa un metre
El ple aprova la modificació de l'ordenança que ho regula

Els usuaris de la bicicleta d'Olot no podran circular per les voreres o passejos on hi hagi aglomeracions, és a dir, on tinguin els vianants a menys d'un metre o que no puguin anar cinc metres en línia recta i de manera continuada. Aquests són alguns dels aspectes que recull la modificació de l'ordenança de trànsit i seguretat viària, que ahir al vespre va aprovar el ple.

Per norma, els que vagin amb bicicleta hauran de circular pels carrils bici i només podran fer-ho per les voreres o passeigs de més de 5 metres d'amplada si no hi ha aglomeracions, és a dir, que no tinguin vianants a menys d'un metre i que puguin circular més de cinc metres en línia recta, excepte al Firal. La modificació aprovada ahir dictamina la prioritat dels usuaris de la bicicleta sobre els vehicles de motor als carrils bici, als accessos a una via on hi hagi usuaris d'aquest vehicle i quan circulin en grup. Si han de circular per la calçada, hauran de fer-ho a prop de la vorera i, si hi ha diversos carrils, pel més lateral.

Als parcs públics i a les illes de vianants, els ciclistes no podran excedir la velocitat normal d'un vianant i hauran de tenir especial precaució a les sortides d'immobles, a les cruïlles i als espais amb presència de menors i on hi hagi aglomeracions. A més, les bicicletes s'hauran d'estacionar als espais creats especialment per a aquesta finalitat i està prohibit lligar-les als arbres, semàfors, papereres i a la resta del mobiliari urbà, així com a les zones d'aparcament per a minusvàlids i a les de càrrega i descàrrega.

Finalment, l'ordenança estableix que les bicicletes hauran de tenir un sistema adequat de frenada, un timbre i llums al davant i al darrere, a part d'un catadiòptric vermell, i també podran arrossegar un remolc no destinat al transport de persones o animals. La modificació inclou, a més, el nou règim de sancions previst en la llei de trànsit i l'adequació al permís de conduir per punts.

Aquesta modificació es va aprovar amb els vots del PSC, al govern, d'ERC i de la PxC, i l'abstenció de CiU, ERC i ApG, que va demanar sentit comú a l'hora d'aplicar l'ordenança. ERC va apostar per crear les circumstàncies per circular amb bicicleta plàcidament i CiU va titllar de confús el missatge de l'ordenança.