Arxiu
desembre 2009

EL PUNT 24/12/2009
Olot - JORDI CASAS

El nou «fons Zapatero» permetrà construir el reivindicat accés al grup del Tura d'Olot
També s'acabaran els vestidors de l'estadi d'atletisme

El nou fons estatal d'inversió local (FEIL) permetrà a l'Ajuntament d'Olot construir durant el 2010 l'accés a peu i amb bicicleta al grup d'habitatges del Tura des de la carretera de Santa Pau. El consistori presenta tretze projectes per ser finançats amb els 3,5 milions d'euros que li corresponen, un 15% dels quals seran per cobrir una part del pressupost ordinari.

El nou fons de cooperació local amb què el govern espanyol compensa la pèrdua d'ingressos dels consistoris permetrà la construcció d'un nou accés a peu i amb bici al grup del Tura des de la carretera de Santa Pau. Un dels extrems serà ben bé al costat de Cal Russet i resseguirà el riu Fluvià fins al grup residencial. La inversió és de 157.917 euros. De fet, amb els mateixos fons, l'Ajuntament ha posat fil a l'agulla per completar la millora del tram urbà del riu Fluvià. Hi inclou l'adequació de l'itinerari dels marges del riu entre el pont del Palau i Can Collell (150.000 euros).

D'entre els projectes presentats, destaquen també l'acabament dels vestidors de l'estadi d'atletisme, que, amb 700.000 euros, és l'obra més cara, i l'acabament i equipament interior del nou local polivalent del Puig del Roser (461.703 euros) i l'adequació de la planta baixa de l'edifici del Cassés com a espai cultural (90.000 euros).

Per no haver d'incrementar la despesa de personal, l'Ajuntament també ha inclòs als fons la instal·lació d'un equip de vigilància i seguretat centralitzat per als quatre pavellons poliesportius del sector de la plaça Amèrica, dos d'ells per acabar.

El Morrot tindrà un col·lector nou

El nou col·lector separatiu de les aigües residuals de les pluvials del sector del Morrot (461.703 euros) és una de les altres obres importants que l'Ajuntament d'Olot vol que financi el fons estatal d'inversió local. La llista es completa amb un nou lavabo adaptat per a la torre Castanys (12.853 euros), la construcció d'un mur de pedra per adequar paisatgísticament el límit de l'avinguda Jaume II amb el volcà Garrinada i que, de fet, és un nou accés al barri de Sant Miquel des de la carretera de la Canya (119.033 euros), l'ampliació i millora del camp de futbol del Sant Roc (197.245 euros), la millora de l'eficiència energètica de l'enllumenat públic de diversos sectors de les Fonts (100.895 euros) i la instal·lació d'un nou programari per avançar en la implantació de l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (34.000 euros).