Arxiu
Any 2004

EL CONSELL COMARCAL DEL PLA DE L'ESTANY INVERTIRÀ UN MILIÓ EN CARRILS BICI (desembre 2004) Una xarxa de carrils bici ha d'unir els onze municipis de la comarca amb la xarxa de carrils bici gironins.

MOU-TE EN BICI CELEBRA LA BICICLETADA DE REIS AL PARC CENTRAL (desembre 2004) Tindrà lloc el 9 de Gener a dos quarts d'onze

NO VOLEM UNA ALTRA CARRETERA A L'ESTANY (desembre 2004) Mou-te en Bici tampoc no vol una nova carretera al voltant de l'estany de Banyoles

SALVEM LES HORTES (desembre 2004) Es constitueix una plataforma per a la defensa de les hortes i les ribes del Ter

DESACORD EN LA NOVA CARRETERA DE CIRCUMVAL.LACIÓ DE L'ESTANY (desembre 2004) Els alcaldes de Banyoles i Porqueres tenen diferències en el concepte que ha de tenir la carretera.

NOVA ESTACIÓ D'AUTOBUSOS DE LLORET DE MAR (desembre 2004) Tindrà un aparcament soterrat de bicicletes

PASSEIG PEATONAL I PER CILCISTES A BESALÚ (desembre 2004) Al gener s'iniciaran les obres d'un passeig peatonal i carril bici que voltarà gran part de Besalú seguint la llera del Fluvià.

VIES VERDES GIRONINES (desembre 2004) Mig milió d'usuaris a l'any confirmen el poderós atractiu que constitueixen malgrat les deficiències que cal corregir.

EL TRANSPORT, UN MAL NEGOCI? (desembre 2004) resultats d'un treball europeu en què es calculen les externalitats del transport

MOU-TE EN BICI CREU QUE LA SETMANA DE LA MOBILITAT NO VA SER TAN NEGATIVA (desembre 2004) Els ciclistes urbans valoren el carril bici del Güell, que s´hagi recuperat un vial a la plaça Marquès de Camps per a vianants i la campanya de camí escolar a Sant Narcís.

LIMNOS S'OPOSA A LA NOVA CARRETERA DE CIRCUMVAL.LACIÓ DE L'ESTANY (desembre 2004) Opinen que la construcció d'una nova carretera per reservar l'antiga a vianants i ciclistes tindria un fort impacte ambiental.

INFORMES TÈCNICS SOBRE EL CARRIL BICI DE BLANES (desembre 2004) La policia local i Protecció Civil conclouen que és segur, però que si fos més ample ho seria més. El principal perill és la indisciplina dels conductors.

UN NOU DISSENY DELS COTXES EVITARIA 19 MORTS DE VIANANTS I CICLISTES CADA ANY A CATALUNYA (novembre 2004) És la principal conclusió del test de seguretat que ha fet el consorci Euro Ncap.

QUINZE DIES DESPRÉS D'OBRIR EL CARRIL BICI DE BLANES JA ES PLANTEGEN MODIFICAR-LO (novembre 2004) Ja hi ha hagut un primer accident a causa d'un automòbil mal aparcat.

EL CONGRÉS DEMANA QUE S'ELIMININ LES BARRERES METÀL.LIQUES DE LES CARRETERES DE TOT L'ESTAT (novembre 2004) S'Argumenta que causen lesions a ciclistes i motoristes.

UN ANY DE PRESÓ I UN SENSE CARNET PER UN CONDUCTOR EBRI QUE VA ATROPELLAR MORTALMENT UNA CICLISTA (novembre 2004) L'accident havia passat el 5 de febrer del 2000 a Sant Joan de Mollet.

QUART OFEREIX TERRENYS PER AL VELÒDROM (novembre 2004) El projecte inclou la construcció del velòdrom, pistes de ciclisme i un centre de BTT.

CIU DE BLANES DENUNCIA LA INSEGURETAT DEL CARRIL BICI (novembre 2004) El grup municipal de CiU de Blanes, a l'oposició, va denunciar la inseguretat del nou tram del carril bici

MOU-TE EN BICI VOL QUE PAGANS ELIMINI ELS RISCOS DE LA CARRETERA DE SANT GREGORI (novembre 2004) El col·lectiu reclama la millora donat que és una via molt utilitzada pels ciclistes especialment els caps de setmana.

SUBSTITUIRAN LA CARRETERA DE CIRCUMVAL·LACIÓ DE L'ESTANY DE BANYOLES (novembre 2004) La carretera actual es desmantellarà i el traçat es convertirà en carril bici i camí per a vianants.

OPINIÓ. LA TRISTA HISTÒRIA DEL CARRIL BICI DE BLANES (novembre 2004) Crítica a alguns aspectes de construcció i promoció del carril.

SETMANA DE LA MOBILITAT SENSE ACTES A SALT (novembre 2004) Diversos regidors critiquen com s'ha portat la setmana de la mobilitat, la manca d'actes organitzats per l'ajuntament i aboguen per les mesures més permanents.

BICICLETADA POPULAR REIVINDICATIVA A BLANES (novembre 2004) Dins els actes de la Setmana de la Mobilitat sostenible i segura, es va convocar a Blanes una passejada popular amb bicicleta. El municipi ha condicionat un nou tram de carril bici.

ENTREVISTA (novembre 2004) Entrevista a Enric Pardo sobre la setmana de la mobilitat sostenible i diversos aspectes de la política de mobilitat.

REGALEN LLUMS PER A LA BICICLETA A QUI VAGI A UNA DE LES PARADES DE MOU-TE EN BICI (novembre 2004) La Plataforma cívica per l´ús de la bicicleta com a mitjà de transport -Mou-te en Bici-, regala llums per a les bicicletes a les persones que s´acostin a una de les parades de l´entitat.

ACCIONS DESTACADES DE L'AJUNTAMENT DE GIRONA (novembre 2004) Inclouen un pressupost per als carrils bici.

APARCAMENT PER BICICLETES A PALAFRUGELL (novembre 2004) Palafrugell aprofita la Setmana de la Mobilitat Sostenible perquè entri en servei un aparcament de bicicletes automàtic i subterrani

XERRADA SOBRE LA BICICLETA I LES VIES VERDES (novembre 2004) L´Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha organitzat una xerrada sobre les avantatges de la bicicleta com a mitjà de transport i l´ús de les vies verdes.

ITINERARIS PERQUÈ ELS NENS VAGIN A PEU O EN BICICLETA A ESCOLA AMB SEGURETAT (novembre 2004) Aquest curs s'analitzen els aspectes forts i febles del barri

ELS COTXES OCUPEN 4 VEGADES MÉS (novembre 2004) L´Associació Naturalista de Girona (ANG) i la Plataforma Cívica Mou-te en Bici van fer una prova visual per tal de determinar l´ocupació de la via pública de diferents mitjans de transport.

CURSA DE MITJANS DE TRANSPORT (novembre 2004) La bicicleta torna a demostrar que és el mitjà de transport més efectiu a ciutat

SETMANA DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE I SEGURA novembre 2004) Del 8 al 14 novembre

GIRONA PREPARA UNA ALTRA ZONA 30 AL GÜELL (novembre 2004) L´Ajuntament preveu posar-la en funcionament per Nadal

ELS BOTIGUERS DE BLANES ACCEPTEN EL CARRIL BICI (novembre 2004) Estaven molestos perquè no se'ls havia informat de res

S'ACABARÀ ALGUN DIA? (novembre 2004) Ja hi ha pressupost per al tram del carril bici que ha d'unir les Rutes del Ferro i del Carrilet

UNA ANELLA DE CARRILS BICI A OLOT (octubre 2004) L'Ajuntament projecta sis itineraris per a bicicletes en el pla director de carrils bici

HAS PERDUT LA BICI? (octubre 2004) Desballestaran 20 bicicletes si els amos no les retiren del dipòsit

LA POLICIA MUNICIPAL, EN BICI (octubre 2004) 264 signatures demanen una patrulla ciclista a la policia municipal de Girona

ES COMENÇA A GESTAR L'AUTORITAT METROPOLITANA DEL TRANSPORT (setembre 2004) Mentrestant, l'ús de transport públic a les comarques gironines és el més baix de tot Catalunya

MEDALLES, BICICLETES I GIRONA. (agost 2004) Mai en la vida de Girona, 4 esportistes havien aconseguit medalles olímpiques.

UNA RUTA CICLISTA CONNECTARÀ SETCASES I L'ESTARTIT (agost 2004) S'aprofitaran 200 km de camins i carrils bici que ressegueixen el Ter i ja estan construïts

MÉS A POC A POC ÉS MÉS SEGUR (juliol 2004) Reduir la velocitat de 50 a 30 quilòmetres per hora evita un 85% dels atropellaments

MÉS APARCAMENTS? NO, GRÀCIES (juliol 2004) El projecte d'aparcaments al voltant del Rec Major hipoteca el principal dit verd de l'Estany de Banyoles

TRANSPORT GRATUÏT DE BICICLETES EN AUTOBÚS (juliol 2004) Un conveni permet als usuaris de les Vies Verdes transportar gratuïtament les bicicletes en autobús

UN TRAMVIA PER ENLLAÇAR SALT I GIRONA? (juliol 2004) Un enginyer presenta un projecte de tramvia que ho faria cada 7 minuts

LA MOBILITAT SOSTENIBLE HAURÀ D'ESPERAR (juliol 2004) Les matriculacions de turismes creixen un 18% a Girona de gener a juny

MOBILITAT POC SATISFACTÒRIA (juliol 2004) Via pública i mobilitat centren les queixes als defensors del ciutadà municipals

MES TRENS I MENYS COTXES (juliol 2004) Salvem l'Empordà talla la via del tren a Llançà per denunciar l'estat del traçat de Renfe

BLANES ESTRENA EL CARRIL BICI. (juny 2004) Blanes ha estrenat el nou carril bici que comença davant del poliesportiu i acaba a la desembocadura del riu Tordera.

UN CARRIL BICI PER AL CARBÓ DE SURROCA. (juny 2004) L'Ajuntament d'Ogassa ha iniciat una campanya per aconseguir que el carril bici de la Ruta del Ferro, incorpori també el nom de Ruta del Carbó.

L'AJUNTAMENT D'OLOT DEDICA UN MES A LA BICICLETA. (juny 2004) En el marc de la campanya cívica Olot s'ho val, l'Ajuntament s'ha centrat en la circulació amb bicicleta sota el lema Vés amb bici, aniràs bé!

L'ESTACIÓ D'AUTOBUSOS DE GIRONA ÉS LA MÉS TRANSITADA DE CATALUNYA. (juny 2004) L'any 2002 va registrar un moviment de 2.700.000 passatgers, entre embarcats i desembarcats

4ª MANIFESTACIÓ CICLONUDISTA DE SARAGOSSA (juny 2004) Despullades davant el tràfic. Més de 500 persones ciclistes completament despullades han recorregut en la tarde del dissabte 19 de juny els carrers del centre de Saragossa.

REVISIONS A LES MOTOS SI EXEDEIXEN EL SOROLL PERMÈS (juny 2004) L´ordenança de circul·lació indica que el vehicle s´ha d´immobilitzar i el propietari està obligat a arranjar les deficiències.

PLANS PER REMODELAR EL CARRER DE LA RUTLLA (juny 2004) L'ajuntament estudia com remodelar el carrer de la Rutlla. Comptaran amb la nostra proposta?

SENSIBILITAT ENVERS ELS VIANANTS I CICLISTES (juny 2004) El recent pla d'ordenació urbana municipal reserva un espai per als vianants i ciclistes en la secció dels nous carrers, i en fixa un percentatge mínim del 40%.

BICIS EN TERRITORI HOSTIL (maig 2004) En llocs com Olot, la política de progrés no arriba als vianants i als ciclistes, que continuen sent ciutadans de segona

LA BICICLETA, BONA PER A LES ARTICULACIONS (maig 2004) Un altre article publicat en una revista mèdica sobre els beneficis que la bicicleta reporta a la salut de qui pedala

MENYS TAV I MÉS DESPESA EN TRENS REGIONAL (maig 2004) Usuaris de Renfe tallen la via del tren a Sils en protesta per la mala qualitat del servei

EL CONSORCI CONVERTIRÀ GIRONA EN LA PROVINCIA AMB MÉS VIES VERDES. (maig 2004) L´entitat, depenent de la Diputació de Girona, ja té enllestida una nova via que unirà Palamós amb Girona, que entrarà en funcionament en dos anys i està estudiant altres accions per poder aconseguir liderar la classificació estatal de vies verdes en un període aproximat de 7 anys.

EL PAISATGE RECUPERAT (abril 2004) Una brillant intervenció permet recular en el temps i contemplar un singular paratge de les Preses, modelat pels volcans i l'home

L'AJUNTAMENT DE PALMA DEIXA BICIS I PARAIGÜES ALS USUARIS DELS PARQUINGS PÚBLICS. (abril 2004) L'Ajuntament de Palma ha posat en marxa una iniciativa pionera en tot Europa. Ahir varen començar a deixar bicicletes als usuaris de l'aparcament subterrani del Parc de la Mar.

LA XARXA CICLISTA BÀSICA DE CATALUNYA (març 2004) L'encàrrec d'elaborar l'Avantprojecte de Xarxa Ciclista Bàsica Catalunya va sorgir d'una proposició no de llei de finals de 2001

UN PARK & RIDE A FONTAJAU ? (març 2004) És una paraula anglesa que vol dir Pàrking i Transport, i que en alguns llocs del país l'han traduït amb el nom de Pàrking Dissuadir.

A OLOT, PER UNA VIA VERDA BRUTA (febrer 2004) El magnífic paisatge de l'antiga ruta del carrilet té l'excepció a Olot: un desolador entorn de ferralla i monuments al mal gust.

MOU-TE EN BICI VOL MÉS INFORMACIÓ SOBRE EL FUTUR PÀRQUING DEL TRUETA . (febrer 2004) Mou-te en Bici ha entrat una instància a l´Ajuntament on demana més informació sobre el futur pàrquing al costat de l´hospital Josep Trueta de Girona i la urbanització que es farà a l´entorn de l´equipament sanitari.

EL PATRONAT COSTA BRAVA PRESENTA UNA GUIA SOBRE VIES CICLISTES (febrer 2004) El Patronat de Turisme Costa Brava presentarà un total de quatre guies i catàlegs sectorials durant aquest any 2004.

EL PÀRQUING DEL TRUETA DE FRANC (febrer 2004) La plataforma Mou-te en Bici ha reclamat a l´Ajuntament de Girona que el pàrquing de l´hospital Trueta que es pretén construir pròximament sigui gratuït.

CONTRA EL VIAL DE LES HORTES. (febrer 2004) Mou-te en Bici, l'Associació de Naturalistes de Girona (ANG) i l'associació de veïns del barri de Santa Eugènia han reiterat la seva oposició a l'anomenat vial de les hortes.

ERC RECLAMA LIMITAR LA VELOSITAT A 30 KM/H AL CENTRE DE GIRONA. (febrer 2004) La formació republicana proposa una reducció de velocitat permesa

EL MERCAT DE COTXES REGISTRA, AL GENER, EL CREIXEMENT MÉS GRAN DE LA HISTÒRIA. (febrer 2004) Amb una taxa del 9,2% en turismes -el 4,5% a Catalunya - (98.941 unitats matriculades) i un 22,9% en vehicles tot terreny (7.396 matriculacions).

LADRONES DE PEDALES (gener 2004) Los robos merman el uso de la bicicleta en Girona Actualmente, en el depósito municipal hay una treintena de bicis que no han sido reclamadas

FAN EL PROJECTE QUE HA D'ELIMINAR ELS COTXES MAL APARCATS AL TRUETA (gener 2004) L'Ajuntament de Girona vol aprovar el nou pàrquing en el pròxim ple L'Ajuntament de Girona.

EL CONSORCI DE VIES VERDES APROVA UN PRESSUPOST PER AL 2004 DE 180.000 EUROS I ESTRENA LOGOTIP(gener 2004) Un 30 per cent més que el 2003

DEVESA SENSE COTXES (gener 2004) "Ofensiva" de l'ajuntament per treure els cotxes mal aparcats a dins la Devesa de Girona

EL MUSEU DE L'AIGUA RECUPERA LA MEMÒRIA DEL CARRILET D'OLOT EN UNA EXPOSICIÓ. (gener 2004) S'ha obert al públic l´exposició «Contracorrent» i presentarà el DVD, «Rutes de les arquitectures de l´aigua»

L'AJUNTAMENT DE BANYOLES FA UN INVENTARI DE L'ESTAT DE LES VORERES PER IMPULSAR ELS ITINERARIS A PEU. (gener 2004) Es completarà amb una altra xarxa de carrils bici

FOMENTARAN L'ÚS DE LA BICICLETA COM A TRANSPORT URBÀ A FIGUERES AMB LA REDACCIÓ D'UN PLA DIRECTOR. (gener 2004) L'ús de la bicicleta a Figueres es vol impulsar a través d'un pla director que redactarà l'Ajuntament per potenciar aquest mitjà de transport a l'àmbit urbà, en detriment del vehicle privat.

BICICLETADA URBANA DE REIS, DIUMENGE 11, ORGANITZADA PER LA PLATAFORMA MOU-TE EN BICI. (gener 2004) Sabem que Melcior, Gaspar i Baltasar, savis i reis de l'Orient, aposten per la sostenibilitat del transport i l'eficiència energètica, potser per això sempre porten bicicletes a totes les famílies de tot arreu... realment són savis!